Consultancy

Consultancy -ofwel het geven van advies- leveren wij op 2 verschillende manieren. Als eerste kunt u ons inhuren om een vraagstuk of probleem te onderzoeken. Hiervoor maken we gebruik van interviews, workshops en whiteboardsessies. De rapportage doen we door middel van een mix van mondelinge, schriftelijke rapportage en presentaties. Het geven van advies is ook onderdeel van ons idee over ICT beheer en ICT projecten. U kunt bij ons terecht voor advies over:

  • ICT infrastructuur. Zijn er storingen? Is de performance slecht? Past het ICT-systeem wel goed bij uw bedrijfsproces? Wat dient er aangepast te worden als uw bedrijf groeit of krimpt? Zijn toepassingen in de cloud geschikt voor uw bedrijf en welke dan? Wat is de toekomst van uw ICT infrastructuur en wat zijn hierin slimme keuzes voor de komende jaren?
  • Is mail naar de cloud met Office 365 een geschikte oplossing voor mijn bedrijf?
  • Is het plaatsen van data naar de cloud met Office 365 en Onedrive voor bedrijven een geschikte oplossing voor mijn bedrijf?
  • Pakketvervanging. Is uw applicatie verouderd of te duur, wij kunnen een pakketselectie voor u uitvoeren en het nieuwe pakket implementeren. We onderzoeken hierbij de relatie tussen het werkproces en de applicatie, zodat deze naadloos blijven aansluiten of er aanpassingen worden gedaan waar nodig. We halen ook de data uit het oude systeem en plaatsen het in het nieuwe systeem en daarnaast verzorgen we instructie en opleiding war nodig. Maar bovenal zoeken we gaandeweg het traject -samen met u- naar de slimste keuzes.
  • ICT beheer. Worden de juiste activiteiten uitgevoerd? Verloopt de communicatie tussen uw bedrijf en uw leverancier(s) niet goed genoeg? Wij kunnen zorgen dat het ICT beheer zo wordt gedaan dat de klant tevreden is.
  • Kosten: Betaalt u niet teveel voor beheer, hardware, software, licenties, onderhoudscontracten, huurlijnen, telefonie?
  • De implementatie of verbetering van ITIL processen
    Wij kunnen ITIL processen inrichten of verbeteren. Onze focus ligt daarbij op het incident, problem en changeproces, configuratiemanagement ofwel het registreren van gegevens (CMDB) en het capacity managementproces.
  • Het opstellen van een verhuishuis -en migratiestrategie voor netwerkmigraties en datacenterverhuizingen

Een aantal voorbeelden van adviestrajecten zijn:

  • Geef advies over de ontvangen offertes voor vervanging van servers, waarbij de ene offerte uitgaat van 2 fysieke servers en de andere offerte van één fysieke server met daarop twee virtuele servers
  • Ontwikkel een aanpak en geef aan waar de huidige methode moet worden aangepast om 100% kwaliteit te leveren in een project waarbij de stroomvoorziening van datacenters wordt ge-upgraded
  • Ontwikkel een aanpak voor het inrichten van een capacitymanagementproces op basis van ITIL en geef aan hoe deze in de lijnorganisatie kan landen
  • Ontwikkel de optimale aanpak voor de verhuizing van een omvangrijk aantal computersystemen en grote hoeveelheid data naar een ander datacenter.